[O2 FL]...Grzeje się tarcza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bolek121
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 126
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    [O2 FL]...Grzeje się tarcza

    ComingHome było w FL fabrycznie. Ja miałem. Może nie trzeba od razu montować dodatkowego modułu tylko wystarczy uruchomić?
    Sebastian J.
  • gruto
    L&K
    S_OCP Member
    • 2007
    • 1262
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O2 FL]...Grzeje się tarcza

    Witam - jak w temacie ...zrobiona próba bez hamowania ok 5 kilosów - wszystkie tarcze chłodne oprócz lewej tylnej ! jest ciepła - nie gorąca . Poradźcie co zrobić , co smarnąć , co obstukać , aby wróciło do normy ? . A może siknąć smarem pod te małe gumki u góry i na dole które się samo-regulują podczas zużywania klocków - mam fajny SMAR zobaczcie .Zapomniałem ....nalatane 60 tys stan klocków i tarcz - b.dobre - dużo hamowane silnikiem

    Komentarz

    • witachu
      L&K
      • 2011
      • 1319

      #3
      moze zapiekły sie prowadnice od tłoczka?
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz

      • gruto
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1262
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        A ha ta górna i dolna co jest ? moge pod tą gumkę siknąć tym smarem ??

        Komentarz

        • piotrex
          L&K
          • 2011
          • 1116
          • Volkswagen

          #5
          gruto, śmiało możesz nasmarować prowadnice w jarzmie smarem wysokotemperaturowym, wurth ma takie w swojej ofercie. Dodatkowo polecam Ci wyczyścić punkty styku klocków z zaciskiem.


          Zamieszczone przez gruto
          dużo hamowane silnikiem
          Ze swojego doświadczenia wiem, że ie jest to dobra praktyka dla hamulców. Trzeba hamować często i czasem celowo ostrzej aby rozruszać "pływanie" zacisków i klocków.
          Też lubię hamowanie silnikiem, ale teraz zmieniłem podejście.
          Piotrek

          Fabia III Combi 1.0 CHYB
          Rapid Spaceback 1.2 CGPC

          Komentarz

          • Sznurek
            Classic
            • 2012
            • 37

            #6
            Podnieś auto tak by można było koło obracać i zobacz czy jest mocny opór, może to być trzymająca linka ręcznego , prowadnice zacisku jak i z samym zaciskiem problem

            Co do prowadnic to odkręć zacisk i zobacz jak pracują prowadnice czy lekko czy zapieczone jeżeli zapieczone to wyciągnij je wraz z gumką oczyść w środku jarzma szmatką na śrubokręcie etc. z benzyna ekstrakcyjną odrdzewiaczem a nawet w spray`u odłuszczaczem, prowadnice też wyczyść ewentualnie jak mają ogniska korozji przeczyść szczotką drucianą. wtedy zaaplikuj smar do środka jarzma i załóż gumkę z prowadnicą ja stosuje grafitowy nawet i ŁT 43 byle odporny na wypłukiwanie wody i wysokie temp.

            Jeżeli to będzie ok. to może być problem z zaciskiem zapieczony tłoczek, to wtedy trzeba rozebrać zobaczyć jak wygląda sam tłoczek jeżeli nagar ma oczyścić papierem wodnym, jak duże wżery wymiana zamontować zestaw naprawczy poskładać i odpowietrzyć

            Komentarz

            • gruto
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1262
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              ile razy można odkręcać śruby zacisku ....z tego co pamiętam to raz , bo na farbie ...czy nie przesadzać :P ........ale najpierw siknę pod gumki wurthem hhs2000 - nada się ? , i poczyszczę śrubokrętem styk klocka z .......nie wiem jak sie to nazywa

              Komentarz

              • witachu
                L&K
                • 2011
                • 1319

                #8
                jak duzo hamowane silnikiem to cos mogło sie zapiec. chlopaki dobrze radza, rozebrać, posprawdzać i po krzyku
                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                Auto Detailing: Dream Car Studio
                (znajdź również na fb)

                Komentarz

                • slavi
                  Rider
                  • 2004
                  • 422

                  #9
                  Zamieszczone przez gruto
                  .ale najpierw siknę pod gumki
                  Sikanie pod gumki nic nie da. Tam jest bolec który zapiekł się. Wyciągnąć go o ile się da oczyścić nasmarować wysokotemperaturowym odpornym na wodę i nie niszczącym gumek. Te bolce mogą się nie nadawać do ponownego użycia. Najlepiej zaopatrzyć się w zestaw nowych.

                  Mógł też zapiec się sam tłoczek albo dźwignia ręcznego i nie odpuszcza.

                  Komentarz

                  • blaster
                    Drive
                    • 2009
                    • 69
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Ja miałem inaczej

                    podeszła korozja od uszczelkę tłoczka i uszczelka blokuje powrót tłoczka po hamowaniu ... rozebrać wyczyścić wymienić uszczelkę i będzie chodzić jak trzeba

                    Komentarz

                    • ggag1aggg1
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 164
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Tylko tak jak kolega Slavi napisał. , samo psikniecie smaru spowoduje że cały syn będzie się lepiej klei i pogorszyć jeszcze gorzej . Trzeba rozebrać wymyc przesmarowac i złożyć najlepiej wymieniając gumki na nowe . Pozdr

                      Komentarz

                      • gruto
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1262
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        poczyszczone łoże klocków , i same klocki , i jest ok . Ale mam jedno pytanie ...jest to normalne , jak kręcę kołem , że mimo wszystko słychać klocki które minimalnie trą o tarcze ? Koło obracam bez jakiegoś problemu ale ....jednak czuć że ten klocek "drapie" po tarczy .


                        I najważniejsze pytanie ! na bolec pod gumki nada się smar w sprayu - WURTH HHS 2000 smar odporny na wysokie naciski ??

                        Komentarz

                        • zadariusz1
                          Rider
                          • 2011
                          • 543
                          • Octavia III (5E3)
                          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                          #13
                          To tarcie (delikatne) to jak najbardziej normalny objaw i nie przejmuj się tym

                          Komentarz

                          • gruto
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 1262
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            a drugie pytanie ?? ten smar WURTH HHS 2000 smar odporny na wysokie naciski jest dobry pod gumki ??

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #15
                              gruto, ja bym tym akurat tam nie smarował. On potrafi się robić bardzo klejący ( szczególnie na zimno ) i może trochę spowalniać ruchy zacisku ( oczywiście przy odpuszczaniu hamulca ). Na prowadnice daj jakiś syntetyczny smar ( np. taki do tłoczków hamulcowych ) lub coś typu Plastilube...
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • endryu
                                RS
                                • 2006
                                • 3773
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                coś typu Plastilube...
                                Po wcześniejszym demontażu zacisku i wyczyszczeniu. A na gwinty śrub np. klej anaerobowy http://technicqll.pl/index.php/pl/pr...20-uniwersalny lub http://motokosmetyka.pl/uszczelniacz...uzowaniem.html lub inne
                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                =================================================

                                Komentarz

                                • gruto
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1262
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  jest normalnym że podczas eksploatacji (czyli jazda , hamowanie ......) - chodzi o tył ...jedna tarcza potrafi być cieplejsza od drugiej ?? :roll:

                                  Komentarz

                                  Pracuję...